دویچستان

دویچستان

آموزش مقدماتی زبان آلمانی *** Deutsch für Anfänger
دویچستان

دویچستان

آموزش مقدماتی زبان آلمانی *** Deutsch für Anfänger

درباره‌ی زبان آلمانی

درباره‌ی زبان آلمانی

مردم کشورهای آلمانی‌زبان، زبان خود را «دویچ» (Deutsch) می‌نامند. در زبان فرانسه، به این زبان «آلمان» (Allemand) گفته می‌شود. در ایران به پیروی از فرانسوی‌زبانان، این زبان «آلمانی» خوانده می‌شود. در زبان انگلیسی، این زبان «جِرمَن» (German) نامیده می‌شود.

آلمانی زبان مادری بیش از صد میلیون نفر در سرتاسر جهان است و حدود هشتاد میلیون نفر نیز این زبان را به عنوان زبان دوم خود به کار می‌برند. آلمانی زبان رسمی جمهوری فدرال آلمان و جمهوری فدرال اتریش است. هم‌چنین بیشتر مردم سوئیس (حدود 64 درصد) زبان آلمانی را زبان مادری خود می‌دانند.

به دلیل پراکندگی جغرافیایی، زبان آلمانی دارای گویش‌ها و لهجه‌های مختلفی است، اما امروزه در موقعیت‌های رسمی «زبان آلمانی معیار» (Standarddeutsch) به کار می‌رود. این همان گونه‌ی زبان آلمانی است که در مدارس و ادرات استفاده می‌شود و به خارجی‌ها در آموزشگاه‌های زبان آموزش داده می‌شود.

زبان آلمانی از لحاظ تولید محتوای علمی پس از زبان انگلیسی مهم‌ترین زبان در جهان است. همه ساله کتاب‌های بسیاری به آلمانی منتشر می‌شود و در فضای مجازی نیز این زبان بسیار پرکاربرد است. اقتصاد، صنعت، تجارت، فناوری و بازار مالی قدرتمند و بی‌نظیر کشورهای آلمانی زبان، فرصت‌های کاری خوب و ارزشمندی را فراروی افرادی که به این زبان مسلط هستند قرار می‌دهد.