دویچستان

دویچستان

آموزش مقدماتی زبان آلمانی *** Deutsch für Anfänger
دویچستان

دویچستان

آموزش مقدماتی زبان آلمانی *** Deutsch für Anfänger

احوالپرسی با فعل Gehen در زبان آلمانی

در احوالپرسی به زبان آلمانی، فعل gehen به شکل تصریفی سوم شخص مفرد بسیار پرکاربرد است. این فعل در اصل به معنای «رفتن» است، اما در احوالپرسی به معنای «گذشتن» می‌باشد. اغلب geht با es که پس از آن می‌آید درآمیخته می‌شود و به شکل geht’s با تلفظ «گِتس» درمی‌آید. در ادامه‌ی مطلب، احوالپرسی با فعل gehen در قالب سوال با پرسش‌واژه، سوال آری/خیر، و جمله‌های خبری مثبت و منفی در حالت‌های مختلف آمده است. این جمله‌ها مثال‌های خوبی برای کاربرد ضمیر مفعولی غیرمستقیم در آلمانی نیز هستند.

 

ادامه مطلب ...

خداحافظی کردن به زبان آلمانی

خداحافظی دوستانه در زبان آلمانی معمولاً با Tschüs انجام می‌شود، اما در موقعیت‌های رسمی Auf Wiedersehen به کار می‌رود. البته در مکالمات تلفنی رسمی، برای خداحافظی Auf Wiederhören مورد استفاده قرار می‌گیرد. واژه‌ی ایتالیایی Ciao نیز به زبان آلمانی راه یافته است و بسیاری از مردم در موقعیت‌های غیررسمی آن را به کار می‌گیرند. در پایان شب و پیش از خواب، Gute Nacht برای انجام خداحافظی کاربرد دارد. هم‌چنین Bis bald و Bis Morgen از اصطلاحات پرکاربرد آلمانی در هنگام خداحافظی هستند. جدول زیر که در ادامه‌ی مطلب آمده است، این اصطلاحات را به همراه معانی فارسی و تلفظ تقریبی‌یشان نشان می‌دهد.

 

ادامه مطلب ...

سلام کردن به زبان آلمانی

رایج‌ترین واژه برای سلام در زبان آلمانی Hallo است. این واژه را در هر زمان از شبانه‌روز می‌توان به کار برد. افزون بر این، در هنگام صبح از Guten Morgen، در بعد از ظهر از Guten Tag و در شامگاه از Guten Abend می‌توان استفاده کرد. در جدول زیر که در ادامه‌ی مطلب آمده است می‌توانید این اصطلاحات، معانی فارسی و تلفظ تقریبی آنها را بیابید.

 

ادامه مطلب ...

اعداد 20 تا 99 به آلمانی با تلفظ

جدول زیر که در ادامه‌ی مطلب آمده است اعداد 20 تا 90 در آلمانی که رقم یکانشان صفر است را به همراه تلفظشان نشان می‌دهد. خواندن اعداد 21 تا 99 که رقم یکانشان رقمی غیر صفر است چندان دشوار نیست. ابتدا رقم یکان را می‌گوییم، سپس از واژه‌ی und (با تلفظ «اونت») به معنی «وَ» به عنوان حرف عطف استفاده می‌کنیم. در پایان، بخش دهگان عدد را مطابق جدول زیر می‌خوانیم. برای مثال، اگر بخواهیم عدد 25 را به آلمانی بگوییم ابتدا رقم یکان آن یعنی 5 که معادل fünf است را می‌خوانیم، سپس und را به کار می‌بریم و در نهایت از zwanzig به معنی 20 استفاده می‌کنیم. بنابراین عدد 25 به آلمانی fünfundzwanzig است. در حقیقت، آلمانی‌زبان‌ها به جای این که بگویند «بیست و پنج» می‌گویند «پنج و بیست». برای نوشتن این چنین اعدادی به حروف، und را بدون هیچ فاصله‌ای به رقم یکان و دهگان می‌چسبانیم.


ادامه مطلب ...

اعداد 11 تا 20 به آلمانی با تلفظ

عدد به رقم

عدد به حروف

تلفظ تقریبی

11

elf

اِلف

12

zwölf

تسوولف

13

dreizehn

دِقآی‌تسین

14

vierzehn

فییِق‌تسین

15

fünfzehn

فونف‌تسین

16

sechzehn

زِش‌تسین

17

siebzehn

زیب‌تسین

18

achtzehn

آخ‌تسین

19

neunzehn

نُین‌تسین

20

zwanzig

تسوآنتسیش