دویچستان

دویچستان

آموزش مقدماتی زبان آلمانی *** Deutsch für Anfänger
دویچستان

دویچستان

آموزش مقدماتی زبان آلمانی *** Deutsch für Anfänger

اتاق‌های خانه به آلمانی

در ادامه‌ی مطلب می‌توانید نام اتاق‌ها و بخش‌های مختلف خانه یا آپارتمان را به آلمانی بیابید. هم‌چنین دو متن ساده‌ی آلمانی ارائه شده است که در هر کدام فردی به معرفی منزلش می‌پردازد.

Es gibt verschiedene Zimmer in einem Haus oder in einer Wohnung. Im folgenden Blogbeitrag können Sie die Wörter für verschiedene Zimmer auf Deutsch lernen. Es gibt auch zwei Beispieltexte.

  ادامه مطلب ...

گفتن ساعت به زبان آلمانی

در یادگیری هر زبان بیگانه، یکی از پایه‌ای‌ترین مسائل گفتن زمان به آن زبان است. برای این که بتوانید به آلمانی بگویید ساعت چند است نخست باید اعداد آلمانی را یاد بگیرید که در مطالب پیشین این وبلاگ مطرح شده‌اند و در دسته‌بندی موضوعی می‌توانید آنها را بیابید. در ادامه‌ی مطلب، واژگان و اصطلاحاتی که برای گفتن ساعت به آلمانی لازم و ضروری هستند به همراه مثال‌های فراوان آورده شده‌اند.

In diesem Weblog-Beitrag lernen Sie, wie man die Zeit auf Deutsch sagt. Es ist wichtig zu wissen, wie spät es ist. Sie müssen Zahlen auf Deutsch wissen, um die Zeit zu sagen. Sie können die deutschen Zahlen in den vorherigen Blogbeiträge finden.

 

ادامه مطلب ...

روزهای هفته به آلمانی

در ادامه‌ی مطلب، روزهای هفته به آلمانی به همراه تلفظ و معادل فارسی آنها آمده است. آغاز هفته را آن گونه که در ایران رایج است، شنبه در نظر گرفته‌ایم.

Es gibt sieben tage in der Woche. Der erste Arbeitstag in Deutschland ist Montag. Am Wochenende arbeiten die Leute nicht. Montags gehen sie wieder zur Arbeit.

 

ادامه مطلب ...

سرود ملی آلمان

تاکنون احتمالاً پیش از بازی‌های تیم ملی فوتبال آلمان سرود ملی این کشور را شنیده‌اید. اگر هم اهل فوتبال نیستید و هرگز این سرود را نشنیده‌اید، گوش دادن به سرود ملی کشوری که زادگاه موسیقدانان برجسته‌ای هم‌چون بتهوون و باخ بوده است می‌تواند برایتان جذاب باشد. در ادامه‌ی مطلب، متن آلمانی این سرود، ترجمه‌ی فارسی و لینک دانلود آن آمده است.

In diesem Weblog-Beitrag können Sie die Nationalhymne der Bundesrepublik Deutschland herunterladen. Sie können auch den deutschen Text und die persische Übersetzung finden.

 

ادامه مطلب ...

فصل‌های سال به آلمانی

هر چهار فصل سال در زبان آلمانی واژگانی مذکر هستند و پیش از آنها حرف تعریف der به کار می‌رود. پیش از هر فصل حرف ‌اضافه‌ی im را می‌توان به کار برد. مثلاً اگر بخواهیم بگوییم «در زمستان» باید از «im Winter» استفاده کنیم. از آنجا که آلمانی و انگلیسی هر دو زبانی ژرمانیک هستند و هم‌ریشه‌اند، واژه‌هایی که برای دو فصل تابستان و زمستان در این دو زبان به کار می‌رود، بسیار به هم شبیه هستند. در جدولی که در ادامه‌ی مطلب آورده شده، فصل‌های سال به آلمانی به همراه معادل فارسی و تلفظ آنها موجود است.

Es gibt vier Jahreszeiten in einem Jahr. Die Wörter für Jahreszeiten sind maskulin in Deutsch. Wir verwenden die Präposition "im" vor jeder Jahreszeit.

 

ادامه مطلب ...